Polska Grupa Pelion powiększyła sieć Drogerii Natura o kolejny sklep, który powstał w Warmia Towers w Olsztynie. Lokal o powierzchni 190 mkw. jest trzecim salonem w stolicy Warmii i Mazur.

– Celem strategicznym naszych drogerii jest wzrost udziału w rynku poprzez wzrost wartości koszyka produktów, pozyskanie nowych klientów oraz rozwój sieci sprzedaży. W 2015 r. Sieć Drogerie Natura, w ramach której działa ponad 270 sklepów, ma udział w rynku na poziomie 8 proc. W ramach dalszej ekspansji zamierza rozwijać model agencyjny w systemie placówek niezależnych oraz lokali przylegających do już działających aptek. Ma to pozwolić na zwiększenie udziałów w segmencie miejscowości poniżej 60 tys. mieszkańców oraz większych miast. – mówi wiceprezes zarządu Pelion, Mariola Belina-Prażmowska.

Obecnie sieć Drogerie Natura obejmuje ponad 260 punktów handlowych. Drogerie w I półroczu 2015 r. skoncentrowały się na rozwoju oferty dla klientów. W tym celu uruchomiono m.in. sklep internetowy, wdrożono politykę handlową opartą o atrakcyjne ceny i częste akcje promocyjne, rozbudowano kompetencje eksperckie w głównych kategoriach (makijaż, zapachy, pielęgnacja twarzy, produkty masowe), rozszerzono asortyment o marki na wyłączność i nowe marki własne, a także zmodyfikowano ekspozycję zgodnie z nowymi trendami rynkowymi.

Analitycy DM PKO BP, oceniający Grupę Pelion, widzą potencjał w akwizycji Natury, ale jej pozytywnego efektu spodziewają się dopiero w 2017 r. Natura będzie kontynuować współpracę z należącą do Pelion siecią aptek DOZ. Celem współpracy jest rozwój formatu apteczno–drogeryjnego.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ