Strategia Krka na lata 2016-2020 zakłada m.in. umiarkowany wzrost sprzedaży i utrzymanie zysku na obecnym poziomie. Przewiduje również utrzymanie polityki przeznaczania do 50 proc. skonsolidowanego zysku netto na dywidendę oraz wzrost aktywności w akwizycjach firm.

W nowej pięcioletniej strategii przewidziany jest umiarkowany wzrost sprzedaży, podczas gdy zysk netto, w przypadku rozwoju organicznego, w pierwszym roku nowej strategii pozostanie na obecnym poziomie. Oprócz wzrostu organicznego, Krka będzie bardziej intensywnie poszukiwać okazji do przejęć firm, aby zdobyć nowe rynki i produkty.

Krka będzie kontynuować politykę, w której do 50 proc. skonsolidowanego zysku netto za poprzedni rok jest przeznaczane na dywidendę dla akcjonariuszy, ale dokładna proporcja zysku na ten cel zależy inwestycji i akwizycji.

Spółka podała, że jej zysk netto jest zaprognozowany na poziomie ubiegłorocznym – wyniósł 166,16 mln euro. W 2016 r. grupa zamierza mieć 1,21 mld euro sprzedaży i ok. 160 mln euro zysku.

W okresie I-III kw. 2015 r. Krka odnotowała 133,37 mln euro skonsolidowanego zysku netto, w porównaniu do 127,41 mln euro zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w tym okresie sięgnęły 863,3 mln euro, w stosunku do 858,03 mln euro rok wcześniej.

Grupa Krka to słoweńska firma farmaceutyczna. W Polsce rozpoczęła działalność w 1974 r. Pierwsze kontakty handlowe odbywały się za pośrednictwem przedstawicielstwa Jugolek, z którym współpracowały również inne, wówczas jugosłowiańskie, przedsiębiorstwa farmaceutyczne.

W roku 1991 Krka ustanowiła własne przedstawicielstwo w Warszawie. Wiosną 1993 r. zarejestrowała, jako stuprocentowy udziałowiec, przedsiębiorstwo Krka Polska Sp. z o.o. W grudniu 2001 r. uruchomiona została produkcja leków na terenie warszawskiej dzielnicy Włochy. W kwietniu 2012 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

TW

Print Friendly, PDF & Email

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ