Zgodnie z Prawem farmaceutycznym osoby znane, naukowcy oraz lekarze i farmaceuci nie mogą występować w reklamach leków kierowanych do publicznej wiadomości. Nie mogą w nich też występować osoby, które sugerują, że mają wykształcenie medyczne.

Niedozwolone jest również odwoływanie się do zaleceń takich osób. Jednak regulacja ta dotyczy jedynie produktów leczniczych, a więc nie obejmuje ona np. często reklamowanych suplementów diety i wyrobów medycznych.

Naczelna Rada Lekarska zwróciła się do Ministra Zdrowia z apelem o niezwłoczne podjęcie prac legislacyjnych zmierzających do wprowadzenia ustawowych ograniczeń w reklamie produktów medycznych oraz żywności.

Zdaniem NRL nieograniczona swoboda reklamowania takich wyrobów może prowadzić do nadmiernej konsumpcji produktów żywnościowych lub stosowania leków zamiast korzystania z niezbędnej konsultacji medycznej czy farmaceutycznej.

TW

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ