Jak wynika z raportu domu mediowego Codemedia, w ostatnim kwartale 2015 r. branża farmaceutyczna przeznaczyła na komunikację marketingową ok. 270 mln zł – o ok. 15 proc. więcej niż w tym samym okresie 2014 r. Przez cały ubiegły rok producenci wydali na ten cel 870 mln zł – wzrost w skali roku o 2 proc.

Najczęściej reklamowane były leki przeciwbólowe i przeciwprzeziębieniowe. Na ich promocję w ostatnim kwartale ub.r. przeznaczono 114 mln zł (ponad 40-proc. udział). Na drugim miejscu znalazły preparaty medyczne ujęte jako „inne”, czyli produkty, których wcześniej nie było – na nowe schorzenia, a na trzecim – witaminy. Te trzy rodzaje produktów farmaceutycznych odpowiadają za 80 proc. całego rynku.

70 proc. wydatków reklamowych we wszystkich kategoriach produktowych trafiło do telewizji. Na drugim miejscu było radio, na trzecim – pozostałe media, które w łącznie generowały mało znaczące przychody z tego tytułu.

Według raportu Codemedia, pod względem kanałów komunikacji marketingowej w 2016 r. prawdopodobnie do łask reklamodawców powróci internet zapomniany w roku 2015. Może także zaktywizować się reklama w kolorowych magazynach. Większość produktów parafarmaceutycznych kierowana jest bowiem do kobiet będących dobrymi konsumentami tego rodzaju treści, a na rynku jest duży wybór dobrze radzących sobie tytułów.

Oprac. TW

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ