Neuca zapowiada inwestycje w nowe przedsięwzięcia i nowotworzone medyczne firmy typu „start-up”. W tym roku i może na ten cel wydać „znaczącą kwotę”. Celem jest wzrost konkurencyjności i jakości oferty dla niezależnych aptek poprzez wprowadzanie innowacji.

Neuca powołała zespół Neukubator, który jest odpowiedzialny za poszukiwanie firm, które zapewnią grupie synergie z połączenia. Neuca chce rozwijać biznesy zorientowane na obsługę pacjentów.

– W tych podmiotach będziemy obejmować większościowe udziały, ale biznesowo pozostaną one autonomiczne. Angażujemy się w momencie, gdy widzimy atrakcyjny projekt, ciekawy z punktu widzenia synergii z innymi obszarami działalności Grupy. Nie ma górnej granicy inwestycji, jeżeli ma ona sens biznesowy. To są projekty, które pozwalają realizować misję wspierania i rozwoju niezależnych aptek – mówi Tomasz Józefacki.

Neuca dotychczas zainwestowała kilka milionów złotych w trzy medyczne start-upy: Diabdis – urządzenie i aplikację monitorująca poziom cukrzycy u diabetyków, Mediportę – spółkę dostarczającą oprogramowanie w modelu SaaS dla przychodni oraz Ortopedio.pl – internetowego dystrybutora sprzętu rehabilitacyjnego i ortopedycznego. W segmencie logistycznym grupa wdrożyła w ub. roku system mobilny zapewniający niezależnym aptekom m.in. szybkie księgowanie wpłat, śledzenie każdej przesyłki, elektroniczne potwierdzenia dostawy.

Do grupy Neuca należą ponadto trzy komplementarne firmy z rynku badań klinicznych: Clinport, Medica Pro Familia oraz Bioscience. W ub. roku 8 ośrodków badań klinicznych należących do grupy Neuca przeprowadziło 100 badań klinicznych.

Według zapowiedzi, na jesieni spółka rozpocznie testy platformy e-commerce wspierającej niezależne apteki, a jej start przewidziany jest na I kw. 2017 r.

Projekt rozwoju w oparciu o start-upy prowadzony jest równolegle z procesem przejęć kolejnych przychodni lekarskich. Neuca chce przeznaczyć na ten cel w tym roku kwotę ok. 30 mln zł.

TW

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ