Aptekarze, którzy likwidują swoje placówki, muszą uważać, w jaki sposób o tym informują. Główny Inspektorat Farmaceutyczny stwierdził, że umieszczanie w witrynach apteki informacji i banerów o wyprzedaży czy likwidacji nosi znamiona zakazanej reklamy aptek.

– Eksponowanie informacji, które mają na celu skłonienie do zakupu leków, traktowane jest jako reklama. Pacjent powinien kupować te leki, które są mu potrzebne, a nie te, które akurat są wyprzedawane – wyjaśnia Paweł Trzciński, rzecznik głównego inspektora farmaceutycznego.

Nie ma znaczenia, czy na witrynie będzie napis „wyprzedaż”, czy „likwidacja” – skutek będzie ten sam. Prawnicy potwierdzają. Jak wynika z orzecznictwa sądowego, za reklamę apteki może być uznane każde działanie skierowane do publicznej wiadomości, zmierzające do zwiększenia sprzedaży produktów leczniczych i wyrobów medycznych w niej oferowanych.

Nie ma znaczenia, czy na witrynie będzie napis „wyprzedaż”, czy „likwidacja” – skutek będzie ten sam. Prawnicy potwierdzają tę opinię. Jak wynika z orzecznictwa sądowego, za reklamę apteki może być uznane każde działanie skierowane do publicznej wiadomości, zmierzające do zwiększenia sprzedaży produktów leczniczych i wyrobów medycznych w niej oferowanych.

Red. (źródło: gazetaprawna.pl)

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ