Polacy stronią od szczoteczek do zębów. W efekcie połowa osób po 40. roku życia nosi protezy napędzając rynek stomatologiczny i sprzedaż akcesoriów bez recepty.

Ze statystyk wynika, że co piąty Polak myje zęby tylko raz dziennie, a 3,8 mln nie myje ich wcale. Słaba higiena w połączeniu z brakiem opieki stomatologicznej w szkołach, którą obecny rząd planuje przywrócić, ma fatalne skutki.

Jak wynika z badania wykonanego na zlecenie GSK Consumer Healthcare, w grupie wiekowej powyżej 40. roku życia aż 51 proc. osób nosi protezy – częściowe lub całościowe. To 8,5 mln ludzi, czyli co trzeci dorosły Polak. – Bardzo często nawet bliscy nie wiedzą o noszonych protezach – mówi Carol-Ann Stewart, dyrektor generalna GSK na Polskę i kraje bałtyckie.

Według szacunków rynek protez w Polsce to 1,4 mld zł. Cały rynek stomatologiczny wart jest grubo ponad 10 mld zł. Dużo wydatków przeznaczanych jest również na produkty dodatkowe, jak np. kremy do protez – czyszczące lub mocujące. Rynek ten jest wart ok. 100 mln zł, ale zdaniem producentów potencjał jest kilkakrotnie większy.

Źródło: PAP

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ