Koncern farmaceutyczny Pfizer Inc. chce kupić firmę Medivation Inc. Przejmując amerykańskiego producenta z San Francisco uzyskałby dostęp do innowacyjnego leku na leczenia raka prostaty – Xtandi, który jest już dopuszczony do sprzedaży na terenie Stanów Zjednoczonych i na innych rynkach.

Transakcja oceniana jest na 14 mld USD. Jak szacują analitycy, fuzja pozwoliłaby wygenerować Pfizerowi dodatkową roczną sprzedaż na poziomie 1,33 mld USD do 2020 r.

Wcześniej Pfizer poinformował, że bardziej jest zainteresowany przejmowaniem producentów z lekami w ostatniej fazie badań lub wprowadzonymi już do produkcji, niż firmami z badaniami nad nowymi preparatami na wcześniejszym etapie, gdyż koncern sam prowadzi obecnie sporo wdrożeń narynku farmaceutycznym.

Dla Pfizera przejęcie za 14 mld USD Medivation byłoby największą transakcją od przejęcia w 2015 r. za 17 mld USD firmy Hospira Inc. z Illinois, która jest największym na świecie producentem leków generycznych do iniekcji.

Pfizer to międzynarodowy koncern, który założony został w 1849 r. w Stanach Zjednoczonych, a jego siedziba mieści się w Nowym Jorku. Firma obecnie zatrudnia ponad 90 tys. osób, a na całym świecie ma 58 swoich placówek produkcyjnych. Swoje produkty sprzedaje na 175 rynkach. Firma najbardziej znana z produkcji Viagry i szczepionek, działa również w takich obszarach, jak onkologia, kardiologia, diabetologia i neurologia.

Medivation Inc.powstała w 2004 r. Siedzibę ma w San Francisco w Kaliforni. Skupia się na rozwoju i komercjalizacji innowacyjnych terapii w leczeniu poważnych chorób, dla których istnieją ograniczone możliwości leczenia. Zajmuje się też zakupem praw do farmaceutyków i wyrobów medycznych we wczesnym stadium rozwoju, mających obiecującą wartość kliniczną i perspektywy handlowe, które nastepnie – po opracowaniu szybkiej strategii rozwoju – wdraża do produkcji i wprowadza na rynek farmaceutyczny.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ