Umieszczanie reklam produktów leczniczych w bezpłatnym programie komputerowym przeznaczonym do zarządzania gabinetem lekarskim jest równoznaczne z przekazywaniem korzyści materialnej osobom uprawnionym do wystawiania recept.

Tak uznał Główny Inspektor Farmaceutyczny w sprawie spółki Polpharma, dystrybutora produktów leczniczych Polpharma, w tym przypadku reklamującego silny lek przeciwbólowy w postaci kropli oraz firmy Espiro – reklamującej tabletki stosowane w leczeniu niewydolności serca. Oba dostępne są wyłącznie na receptę.

Reklama tych leków była wyświetlana w darmowej wersji programu „Gabinet Dr Widget” do zarządzania przychodnią lub gabinetem lekarskim. Program oferowany jest także w wersji bez reklam, ale wtedy trzeba za niego zapłacić. Koszt licencji na jedno stanowisko to 95,83 zł miesięcznie.

Chodzi o naruszenie przepisów art. 58 ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne, który zabrania kierowania do osób uprawnionych do wystawiania recept oraz osób prowadzących obrót produktami leczniczymi reklamy produktu leczniczego polegającej na wręczaniu, oferowaniu i obiecywaniu korzyści materialnych, prezentów i różnych ułatwień, nagród, wycieczek oraz organizowaniu i finansowaniu spotkań promocyjnych produktów leczniczych, podczas których przejawy gościnności wykraczają poza główny cel tego spotkania. W ocenie GIF reklama polega na oferowaniu korzyści materialnej i ułatwienia w postaci darmowego dostępu do oprogramowania „Gabinet Dr Widget”.

GIF nakazał natychmiast zaprzestać prowadzenia niezgodnej z przepisami reklamy wizualnej leków.

Red. (źródło: rp.pl)

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ