Dzięki środkom UE na informatyzację wprowadzone zostaną liczne udogodnienia dla pacjentów i personelu medycznego w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie i Instytucie Kardiologii w Aninie. Projekty tych placówek otrzymają łącznie prawie 10 mln zł wsparcia w ramach RPO WM 2014-2020.

Umowy w tej sprawie podpisano października br. Mazowsze ma zagwarantowane ponad 8 mld zł unijnego wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020. Maksymalne dofinansowanie wynosi 80 proc. wartości projektu. Na 2016 r. zaplanowano ponad 50 konkursów na przeszło 2,5 mld zł.

Jak informuje Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, w Instytucie Matki i Dziecka już w połowie 2018 r. wdrożony zostanie system teleinformatyczny obejmujący zarządzanie dokumentacją medyczną i świadczenie usług on-line. Powstanie Elektroniczna Dokumentacja Medyczna i Elektroniczny Obieg Dokumentów.

Projekt będzie realizowany w partnerstwie z Samodzielnym Zespołem Publicznych ZOZ im. Dzieci Warszawy w Dziekanowie Leśnym, Samodzielnym Publicznym ZOZ w Kołbieli, Samodzielnym Publicznym ZOZ w Celestynowie i Samodzielnym Zespołem Publicznych ZOZ w Wieliszewie. Partnerzy będą mogli korzystać z elektronicznych kartotek pacjentów, wystawiać e-skierowania w zakresie badań laboratoryjnych i diagnostycznych, a także prowadzić e-konsultacje medyczne ze specjalistami z instytutu.

W ramach projektu udostępnionych zostanie osiem e-usług. Pacjent drogą elektroniczną, bez wychodzenia z domu, będzie mógł zarejestrować się na wizytę, odebrać wyniki czy też sprawdzić swoją dokumentację medyczną. Specjalny portal internetowy zwiększy dostęp do informacji o instytucie i pracownikach. Pacjenci dowiedzą się też o świadczonych usługach, wolnych terminach wizyt lekarskich i czasie oczekiwania na badania.

W drugiej połowie 2017 r. w Instytucie Kardiologii w Aninie uruchomione zostaną e-usługi na platformie pacjenta i na platformie ePUAP. Powstanie Elektroniczny Obieg Dokumentów, w ramach którego zarchiwizowana zostanie tradycyjna dokumentacja. Strona internetowa i BIP zostaną dostosowane do potrzeb pacjentów, którzy przez ePUAP będą mogli złożyć wniosek, skargę, oświadczenia czy komunikować się z instytutem.

W ramach projektu planowane jest wprowadzenie sześciu e-usług: platforma pacjenta, e-rejestracja, e-konferencja, e-learning, e-korespondencja, e-dokumentacja. Pacjent będzie mógł samodzielnie zarejestrować się na wizytę, zmienić jej termin lub ją odwołać. Automatyczna obsługa kolejki usprawni pracę rejestracji w przychodni. Udostępnione zostaną interaktywne szkolenia dla pacjentów w systemie e-learningowym np. dotyczące chorób układu krążenia.

Szczegółowe informacje

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ