Apteka w przyszłości jako detaliczna sprzedaż leków oraz poradnia, zaś farmaceuta – osobisty konsultant klienta, będącego zarazem pacjentem. Grupa Neuca zaprezentowała wizję apteki przyszłości, wypełnionej urządzeniami i nowymi technologiami.

Indywidualne podejście do klienta

W aptece przyszłości klient to zarazem pacjent. Osoba odwiedzająca placówkę może w niej liczyć na przeprowadzenie podstawowych badań, których wyniki zostaną następnie dołączone do historii pacjenta – zawierającej m.in. przebyte choroby oraz informacje o stylu życia. Dane będą przesyłane do lekarza, który dokona ich analizy oraz bez zbędnych formalności wypisze receptę na leki odpowiednie dla konkretnego pacjenta.

Kompleksowa opieka

Klient apteki, będący jednocześnie pacjentem, może liczyć na kompleksową opiekę. Apteka wyda przepisane przez lekarza leki, a następnie zadba o to, by osoba pamiętała o ich regularnym przyjmowaniu – np. za pomocą aplikacji mobilnej lub przypomnień inteligentnej opaski. Farmaceuta sprawdzi też, czy leki pomogły, a następnie zaprosi klienta za pośrednictwem Internetu na wizytę kontrolną.

Nowoczesne technologie

Apteka będzie komunikowała się z pacjentem za pomocą inteligentnych urządzeń, jak smartfony czy opaski. Nowatorskim rozwiązaniem jest dostarczanie leków bezpośrednio do domu klienta za pomocą drona. Projekt powietrznych kurierów znajduje się już w fazie testów.

Już za 10 lat

W ciągu dekady praca farmaceuty może się diametralnie zmienić, dzięki wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań i nowych technologii przez apteki. Apteka nie będzie już tylko sklepem z lekami, a farmaceuta – zwykłym sprzedawcą. Placówka stanie się poradnią, a pracownik – osobistym konsultantem klienta.

Red. (źródło: benchmark.pl)

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ