Liderem wydatków reklamowych w telewizji w 2016 r. okazał się Aflofarm Farmacja Polska. Firma zainwestowała we wsparcie swoich marek na szklanym ekranie dwukrotnie więcej niż dwóch kolejnych, największych reklamodawców: USP Zdrowie (2. miejsce) i Nestle Polska (3. miejsce) – wynika z analizy MullenLowe MediaHub.

Aflofarm Farmacja Polska wydał w ub.r. na reklamę w telewizji 1,12 mld zł, utrzymując tym samym pozycję lidera wśród marketerów z największymi nakładami na reklamę telewizyjną. W czołówce 10. największych reklamodawców 2016 r. znalazły się na kolejnych miejscach dwie firmy farmaceutyczne, dwa koncerny FMCG, sieć sklepów i dwa telekomy.

Producent kosmetyków i środków higieny osobistej – Procter&Gamble Polska (4. miejsce) wydał 518,2 mln zł, a produkujący środki czystości i higieny osobistej Unilever Polska (6. miejsce) – 501,6 mln zł. Firmy wytwarzające farmaceutyki wydały z kolei następujące kwoty: Polpharma (5. miejsce) – 514,1 mln zł, a GlaxoSmithKline Consumer Healthcare (8. miejsce) – 398,6 mln zł.

Sieć dyskontów Lidl Polska (7. miejsce) przeznaczyła na reklamę w telewizji 464,8 mln zł. Natomiast telekomy nie przekroczyły poziomu 400 mln zł rocznych wydatków. T-Mobile Polska (9. miejsce) zainwestował bowiem 392 mln zł, zaś Polkomtel (10. miejsce) – 373,9 mln zł.

Red. (źródło:wirtualnemedia.pl)

Print Friendly

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ