Neuca skoncentruje się w tym roku na ujednolicaniu zasad i standardów medycznych w przejętych przychodniach. Na akwizycje nowych może wydać nawet kilka milionów złotych w II półroczu. Do końca 2017 r. chce też zwiększyć do ok. 800 liczbę aptek na swojej platformie Apteline.pl

– Główny nacisk położymy na ujednolicenie i wdrożenie narzędzi technologicznych, jakość dla pacjenta i wspólną wizualizację. Wzrost skali nie jest teraz naszym priorytetem – mówi wiceprezes Grzegorz Dzik.

W tym roku na przejęcia przychodni Neuca wydała już kilka milionów złotych. Inwestowała w pojedyncze przychodnie i drugie tyle ma zarezerwowane w budżecie, jeśli pojawi się możliwość zyskownego przejęcia. Neuca posiada obecnie 58 przychodni, obsługujących ok. 120 tys. pacjentów.

Zgodnie z nową strategią, spółka zamierza też kontynuować rozwój w obszarze e-commerce i chce prowadzić o końca roku współpracę z 800 aptekami na platformie Apteline.pl. Obecnie współpracuje ze 180 aptekami w kilkunastu największych miastach w Polsce. Platforma umożliwia zamawianie leków online i odbiór w wybranej aptece, współpracującej z hurtownią Neuca.

Działające również w segmencie w e-commerce Ortopedio.pl pozyskało dotychczas do współpracy 700 aptek. Skupia się na rozwoju asortymentu i współpracy z niezależnymi placówkami.

W programie Diabdis, skierowanym do diabetyków, zarejestrowanych jest 1,5 tys. użytkowników, zaś liczba zebranych badań przekroczyła 300 tys. Spółka zaczyna już czerpań korzyści z rozpoczętej w marcu br. współpracy z firmą Johnson&Johnson w zakresie analizy badań.

Zarząd podtrzymuje prognozę osiągnięcia 115 mln zł zysku netto w całym roku. Zadłużenie grupy wyniosło co prawda 101 mln zł na koniec marca, ale z kwartału na kwartał systematycznie spada.

Neuca odnotowała 30,69 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2017 r., w porównaniu do 35,54 mln zł zysku rok wcześniej. Po uwzględnieniu zdarzeń jednorazowych, w I kw. 2017 r. zysk netto utrzymał się na zbliżonym poziomie, jak w I kw. 2016 r., osiągając wartość 35,2 mln zł.

Red. (źródło: ISBnews)

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ