Po krople do oczu przychodzą do apteki przeciętnie 24 osoby tygodniowo. W tym czasie farmaceuci udzielają przeciętnie 15 rekomendacji dotyczących tego typu preparatów – wynika z badania GfK Recommendation Tracker Pharmacy.

Polecając krople do oczu farmaceuci kierują się najczęściej ich skutecznością (34 proc.), faktem, iż dany preparat nawilża gałkę oczną (33 proc.), jego niską ceną (27 proc.) oraz tym, że jest chętnie kupowany przez innych pacjentów (27 proc.).

W tegorocznym sezonie wiosennym farmaceuci najczęściej polecali krople do oczu Starazolin firmy Polpharma, które uzyskały ponad dwukrotną przewagę nad kolejnymi w rankingu preparatami: Zuma firmy S-Lab oraz Hyal-Drop Multi firmy Bausch + Lomb.

Na częste rekomendacje apteczne kropli Starazolin przełożyły się pozytywne oceny aktywności promocyjnych preparatu. Spośród wszystkich analizowanych produktów farmaceuci najlepiej ocenili działania realizowane przez przedstawicieli promujących preparat firmy Polpharma.

Wprowadzona od tego roku do badania analiza Customer Brand Relationships (CBR) pozwala na dokonanie przez farmaceutów emocjonalnej oceny marek, która pokazuje, na ile są oni związani z daną marką i jak przekłada się to na jej pozycję rynkową. Prowadząc różnego rodzaju aktywności promocyjne preparatu Starazolin, Polpharma buduje silne i pozytywne relacje z farmaceutami. Podobnie dzieje się w przypadku producenta kropli Hyal-Drop Multi czy Systane (Alcon). Jednak w kategorii kropli do oczu Polpharma jest w tym zakresie zdecydowanym liderem.

Kolejna innowacja w badaniu to Recent Brand Experience, czyli dokonywana przez farmaceutów jakościowa ocena ostatniego doświadczenia z serwisem oferowanym dla wybranych marek. W przypadku kropli do oczu najwyższy wynik uzyskał Starazolin. Na kolejnych miejscach znalazł się Systane oraz Zuma.

O badaniu

Wyniki pochodzą z badania GfK Recommendation Tracker Pharmacy (RT Pharmacy) przeprowadzonego metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviews) w czerwcu 2017 r. na próbie 180 farmaceutów. Fala badania objęła 6 kategorii: krople do oczu, preparaty na objawy alergii i zatoki, probiotyki, leki przeciwbólowe doustne oraz leki przeciwbólowe miejscowe. Badanie RT Pharmacy jest prowadzone cyklicznie od jesieni 2012 r. i obejmuje 20 kategorii preparatów OTC/suplementów diety.

Red. (źródło: GfK)

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ